I förskott

Idag så har vi firat pappa som fyller 70 år i nästa vecka. Min syster, hennes kille och systerdotter var där också. Och en av mina morbröder med sambo. Och så jag och Patrik då. Det bjöds på kallskuret och potatisgratäng. Sen tårta och kaffe. Men jag och Patrik tog ingen tårta.
 
Det bjöds även på alkoholhaltiga dryck också till dom som inte ska köra bil eller är myndiga. Det drack jag av, men det kanske inte så bra när man håller på att gå ner i vikt. Men jag tänkte jag dricker ju inte så ofta och pappa ska ju fylla jämnt.
 
Ha en bra lördagskväll alla. ♥
#1 - - Heléna:

Vilken fin bild på dig! Grattis i förskott till din pappa på födelsedagen! Du gjorde helt rätt i att unna dig lite gott att dricka till maten. När man är duktig som du och kämpar varje dag med att träna, promenera och äta medvetet, så gör det inget om man unnar sig något gott att äta eller dricka någon gång då och då. Det kan snarare ge en kick till energiförbrukningen så du snarare går ner i vikt snabbare. När du har vant kroppen vid att äta så nyttigt som du gör nu och sedan tar lite mer någon dag, så aktiverar du kroppens ämnesomsättning så förbrukningen av kalorier ökar så du hamnar tillbaka på så mycket som du brukar äta. Fast man ska inte göra så för ofta, men det kan vara ett bra tips om du står still för länge på samma vikt. Kroppen strävar ju hela tiden efter att hålla en jämn vikt.
Hoppas du får en riktigt fin och mysig söndag nu finaste vännen! Massor av stora kramar till dig ❤️❤️❤️

Svar: Tack så mycket! Det är min tanke också att det inte gör något att man unnar sig ibland, bara det inte blir en vana. Jag som annars kämpar med träning, promenader och äta medveten. Tack detsamma. Massa stora kramar till dig finaste vännen ❤️❤️❤️
adnilas

#2 - - Kristine:

Trivelig bilde av en fin gjeng! Gratulerer med pappaen din :)

Ønsker en fortsatt fin juli-søndag ^^

Svar: Tack så mycket!
adnilas