Första advent

Då var det första advent och det känns inte som det med tanke på vädret. Det har regnat och men blåser fortfarande.

Jag, mamma och pappa har varit på en shoppingtur i Västerås idag. Vi var ut till Erikslund. Vi gick på den där gallerian som sitter ihop med Ikea och City Gross. Även Media Markt fick ett besök av oss. Jag köpte en julskiva, eller rättare sagt pappa betalade.

När vi var i Köping igen så gick jag och mamma en sväng på stan. Affärerna (förrutom Hemköp och pizzerior, osv) på stan i Köping brukar inte vara öppet annars på söndagarna, men när det är advent är det extra öppet, förrutom dom gångerna julafton är på samma dag som 4:e advent.

Idag har jag tagit fram några tomtar. Jag har en hel del tomtar, men hithills varje år så tar jag bara fram några av dom.


Julskivan som köptes idag.
















Julbyn har två olika ljuslägen här är det den ena....


....och här är den andra.

#1 - - Billy:

Får åter igen berömma dig för en väldigt fin blogg . Ja blåser gör det här med fortfarande. :) och jag som strax skall ut igen, hehe. :) kram