En intervju

Här kommer det en intervju med en homosexuell kille som heter Dennis och jag har följt hans blogg http://dennisalexis84.blogspot.com/ en längre tid. Han håller på med en bokprojekt och så håller han på med musik under namnet Bimbo Boy. I slutet av detta inlägg med intervjun finns en musikvideo med en av hans låtar.

Vad fi
ck du för reaktioner av din familj, släkt och vänner när du kom ut som homosexuell?
De flesta tog det väldigt bra. Mina föräldrar hade lite problem med det i början, främst av oro för att jag skulle råka illa ut, men de har verkligen ändrat sig.

Vad får du för reaktioner av andra folk utanför din omgivning?
Jag möts mest av positiva reaktioner, men visst, ibland dyker det upp en och annan fjortishomofob på nätet. Men det är inget att bry sig om. Jag genomskådar deras osäkerhet rätt snabbt.

Vad har du för tips till folk att komma ut som homosexuell som inte har gjort det än?
Mitt tips är att helt enkelt skita i vad andra tycker. Vad man än gör eller vem man än är så kommer vissa att hata en. Att gömma sig och låtsas vara någon annan än den man är funkar inte. Så länge man trivs med sig själv så spelar andras åsikter ingen roll.

Vad/vilka/vem betyder mest för dig?
Mamma och mormor, eller kvinnorna i mitt liv som jag brukar kalla dem, betyder allt för mig. De är min trygghet. Sedan så har jag riktigt bra vänner som alltid finns där för mig. Ärliga vänner som vågar säga vad de tycker. Ingen nämnd, ingen glömd.

Du håller på med ett bokprojekt och med musik. Hur går det med det?
Det går bra, tack! Jag skriver på min bok så fort jag får tid över, men ibland så står det still. Skrivandet går i perioder för mig och jag försöker att inte pressa mig själv, så jag låter det ta den tid det tar. Min bok är självbiografisk och handlar om min uppväxt, min kamp mot låg självkänsla och svår panikångest, samt hur det är att växa upp med en missbrukande pappa. Jag kommer även dela med mig.
Musiken går också bra! Jag kommer att släppa en helt ny singel under 2011, som heter "Die From A Broken Heart". Låten är mer åt synthpophållet än min tidigare musik. Den självupplevda texten är också allvarligare än tidigare. Singeln kommer att släppas på iTunes, under artistnamnet Bimbo Boy, så följ gärna min blogg för senaste nytt!

Vad har du för stil på din musik? Vart får du inspiration ifrån?
Min musik är elektronisk popmusik. Jag älskar italodisco, synthpop och dance från 80-talet, och det hörs i mina egna låtar. Det blir väldigt mycket retro! Som jag sa innan så kommer min nya musik att luta mer åt synthpophållet än tidigare. Lite allvarligare. Jag har lämnat "schlagerdiscon" bakom mig för något som känns mer jag. Mer äkta.


#1 - - Dennis Alexis Hellström:

Aaaw tack, sötis! <3

#2 - - Linda:

Varsågod. :)